Path of Exile

Przepowiednie

Navali i Srebrne Monety (Silver Coins)

Każda pierwsza postać w danej lidze spotyka na swojej drodze Navali, NPC odpowiedzialnego za przepowiednie. Pierwszy raz natrafiamy na nią na obszarze The Climb w 1 Akcie (Normal). Po uwolnieniu jej z klatki, będzie stale widoczna w dowolnym mieście, do którego się udamy.

Navali
Navali

Z pomocą daru jasnowidzenia Navali będziemy uzyskiwać Przepowiednie, widoczne w panelu przepowiedni (klawisz H → Prophecies). Można ich posiadać 7 jednocześnie. Przepowiednie mogą też zostać zapieczętowane – otrzymujemy je jako przedmiot, który można sprzedać lub po prostu przechować w skrzyni na później. Oczywiście, nie ma nic za darmo! – zarówno za otrzymanie przepowiedni, jak i ich zapieczętowanie, Navali pobierze symboliczną opłatę w postaci srebrnych monet (jedna moneta za przepowiednię oraz trochę więcej za zapieczętowanie, w zależności od rodzaju przepowiedni i poziomu trudności).

Srebrne monety wypadają losowo z zabitych potworów, są dosyć rzadkie. Istnieje również właściwość Strongbox ‘of Prophecy’ gwarantująca 2-4 monety po otwarciu.

Przepowiedni nie należy rozumieć dosłownie – jeśli otrzymamy przepowiednię mówiącą, że zabijemy 4 innych wygnańców, wciąż istnieje szansa, że Xandro Blooddrinker skroi nam tyłek, gdyż większość przepowiedni zostaje skonsumowana wraz z otwarciem lokacji.

Prophecy icon
Zapieczętowana przepowiednia

Lista Przepowiedni

Wszystkie nazwy własne zostały pozostawione w języku angielskim. Czasem brzmi to dziwnie, za to wiadomo dokładnie, gdzie się udać w grze i kogo pokonać.

!!! Należy zawsze zwracać uwagę na poziom trudności, na którym znajduje się postać w danym  momencie – nieliczne przepowiednie można aktywować w dowolnym miejscu, jednak te związane z konkretnymi obszarami mogą być aktywowane tylko na danym poziomie trudności. Poza tym, przepowiednie dotyczące map można otrzymać tylko na poziomie Merciless.

Wiele przepowiedni po otrzymaniu aktywuje się tylko na kilku losowych zestawach płytek, tzw. tilesets. Po zapieczętowaniu i ponownej aktywacji, miejsca są losowane ponownie. Dlatego dla aktywacji przepowiedni na konkretnej mapie warto ją czasem zapieczętowywać do czasu otrzymania jej tam, gdzie się chce.

Monstrous Treasure
Monstrous Treasure – przykładowa przepowienia

Dotyczące Mistrzów

A Gracious Master – Ukończysz misję Mistrza i otrzymasz potrójną ilość punktów reputacji i przychylności.

Wskazówka: Jeśli zależy ci na wysokim poziomie konkretnego mistrza, po otrzymaniu tej przepowiedni omijaj misje innych lub poproś kogoś o podzielenie się jego misją.

A Master Seeks Help (Catarina/Elreon/Haku/Tora/Vagan/Vorici/Zana) – Spotkasz konkretnego mistrza i ukończysz jego/jej misję. Otrzymasz dodatkową ilość punktów reputacji i przychylności.

Crafting

The Sharpened Blade – Użycie pojedynczej sfery Blacksmith’s Whetstone zwiększa jakość dowolnej broni do 20%.

Wskazówka: Jakość broni zwiększona przez Blacksmith’s Whetstone zależy od jej stopnia rzadkości (Normal – 5%, Magic – 2%, Rare i Unique – 1% za każde użycie), dlatego najbardziej opłacalne jest stosowanie tej przepowiedni na przedmiotach rzadkich i unikatowych.

The Hardened Armour – Użycie pojedynczej sfery Armourer’s Scrap zwiększa jakość dowolnego elementu uzbrojenia do 20%.

Wskazówka: Jakość uzbrojenia zwiększona przez Armourer’s Scrap zależy od jego stopnia rzadkości (Normal – 5%, Magic – 2%, Rare i Unique – 1% za każde użycie), dlatego najbardziej opłacalne jest stosowanie tej przepowiedni na przedmiotach rzadkich i unikatowych.

The Beautiful Guide – Użycie pojedynczej sfery Cartographer’s Chisel zwiększa jakość dowolnej mapy do 20%.

Wskazówka: Jakość map zwiększona przez Cartographer’s Chisel zależy od ich stopnia rzadkości (Normal – 5%, Magic – 2%, Rare i Unique – 1% za każde użycie), dlatego najbardziej opłacalne jest stosowanie tej przepowiedni na przedmiotach rzadkich i unikatowych.

Erasmus’ Gift – Następny znaleziony kamień umiejętności będzie 20% jakości.

The Jeweller’s Touch – Po użyciu pojedynczej sfery Jeweller’s Orb otrzymasz przedmiot z pięcioma gniazdami, które będą ze sobą połączone.

Wskazówka: Łatwo zapomnieć, że ma się tę przepowiednię, dlatego warto użyć jej od razu lub zapieczętować na późniejsze użycie, by uniknąć przypadkowego ‘zlinkowania’ niechcianego przedmiotu.

Zalecana jest zmiana lokacji pomiędzy otrzymaniem i uzyciem przepowiedni.

Fated Connections – Stworzysz przedmiot z sześcioma połączonymi gniazdami przy użyciu jedynie Jeweller’s Orbs.

Wskazówka: Łatwo zapomnieć, że ma się tę przepowiednię, dlatego warto użyć jej od razu lub zapieczętować na późniejsze użycie, by uniknąć przypadkowego ‘zlinkowania’ niechcianego przedmiotu.

Golden Touch – Użycie sfery Orb of Transmutation na przedmiocie zmieni go w przedmiot rzadki z trzema losowymi właściwościami.

Wskazówka: Warto pamiętać, że po pomyślnym użyciu przepowiedni można dodać jeszcze jedną właściwość od Mistrza; Orb of Transmutation można też stosować na mapach.

Trash to Treasure – Zmienisz przedmiot normalnej rzadkości w unikat przy użyciu jednej sfery Orb of Chance.

Wskazówka: Łatwo zapomnieć, że ma się tę przepowiednię, dlatego warto użyć jej od razu lub zapieczętować na później. Najlepiej użyć jej na przedmiocie produkującym najdroższy unikat i przy tym mającym tylko jedną unikatową wersję. W momencie pisania tej porady są to buty Skyforth (Sorcerer Boots). Jeden z najbardziej upragnionych przedmiotów to pas Headhunter (tylko Nemesis mod u Zany), Leather Belt posiada jednak 4 potencjalne unikatowe wersje, więc prawdopodobieństwo otrzymania konkretnego przedmiotu nie jest wysokie.

Vital Transformation – Użyjesz sfery Orb of Transmutation na pierścieniu lub amulecie i otrzyma on mod dodający życie.

Wskazówka: Warto pamiętać, że wartość liczbowa właściwości zależy od wewnętrznego poziomu przedmiotu, czyli zależnego od poziomu obszaru, gdzie został znaleziony (tzw. itemlevel).

Resistant to Change – Użyjesz sfery Orb of Transmutation na pierścieniu, tarczy lub amulecie i otrzyma on mod dodający odporności.

Wskazówka: Warto pamiętać, że wartość liczbowa właściwości zależy od wewnętrznego poziomu przedmiotu, czyli zależnego od poziomu obszaru, gdzie został znaleziony (tzw. itemlevel).

Touched by the Wind – Użyjesz sfery Orb of Transmutation na parze butów i otrzymają one mod dodający szubkość poruszania się.

Wskazówka: Warto pamiętać, że wartość liczbowa właściwości zależy od wewnętrznego poziomu przedmiotu, czyli zależnego od poziomu obszaru, gdzie został znaleziony (tzw. itemlevel).

Smothering Tendrils – Użyjesz sfery Orb of Transmutation na mapie i otrzyma ona właściwość ‘of Smothering’.

Wskazówka: Właściwość ta powoduje, że gracze odnawiają 20% mniej życia, many i tarczy energetycznej, a mapy mają dodatkowe 20% quantity, 15% rarity i 15% pack size. Można użyć na byle jakiej mapie, np. takiej, która pójdzie z młotkiem na Chisel.

Nagradzające przedmiotem unikatowym

The Singular Spirit – z unicestwionego Tormented Spirit wypadnie losowy unikatowy item.

Nemesis of Greed – Po zabiciu rzadkiego potwora z właściwością Inner Treasure wypadną dwa unikaty zamiast jednego.

The Mysterious Gift – Sprzedasz handlarzowi pięć unikatów i otrzymasz od niego tajemnicze pudełko, które w panelu ekwipunku zmieni się w losowy unikat.

Wskazówka: Itemlevel otrzymanego przedmiotu jest taki sam, jak najniższy itemlevel spośród pięciu wymienianych przedmiotów.

Konkretne unikaty

The Queen’s Vaults – Zabijesz Atziri i uzyskasz mapę Vaults of Atziri.

The Blacksmith – Zabijesz Hillocka i wypadnie z niego unikat The Anvil.

The Walking Mountain – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Ruined Titan i wypadnie z niego unikat Clayshaper.

The Prison Guard – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Axiom Thunderguard i wypadnie z niego unikat Storm Prison.

The Sword King’s Passion – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Mad Gladiator i wypadnie z niego unikat Daresso’s Passion.

The Eagle’s Cry – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Murk Runner i wypadnie z niego unikat The Screaming Eagle.

From Death Springs Life – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Dripping Dead i wypadnie z niego unikat Lifesprig.

Storm on the Horizon – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Brittle Poacher i wypadnie z niego unikat Storm Cloud.

A Firm Foothold – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Seething Brine i wypadnie z niego unikat Wanderlust.

The Ward’s Ward – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Bearded Shaman i wypadnie z niego unikat Karui Ward.

Fear’s Wide Reach – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Devourer i wypadnie z niego unikat Wideswing.

The Prison Key – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Bearded Devil i wypadnie z niego unikat Axiom Perpetuum.

Roth’s Legacy – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Oak’s Devoted i wypadnie z niego unikat Roth’s Reach.

The Soulless Beast – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Ancient Construct i wypadnie z niego unikat Atziri’s Foible.

The Sinner’s Stone – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Sin Lord i wypadnie z niego unikat Stone of Lazhwar.

Baptism by Death – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Death Bishop i wypadnie z niego unikat Geofri’s Baptism.

The Lady in Black – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Blackguard Arcmage i wypadnie z niego unikat Reverberation Rod.

Against the Tide – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Dockhand Wraith i wypadnie z niego unikat Roth’s Reach.

The Brutal Enforcer – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Blackguard Elite i wypadnie z niego unikat Facebreakers.

Graceful Flames – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Flame Sentinel i wypadnie z niego unikat Goldrim.

Storm on the Shore – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Drowned i wypadnie z niego unikat Moonbender’s Wing.

The Petrified – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Pocked Lanternbearer i wypadnie z niego unikat Twyzel.

The Vanguard – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Voll’s Vanguard i wypadnie z niego unikat Death’s Harp.

Cleanser of Sins – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Undying Evangelist i wypadnie z niego unikat Tabula Rasa.

Strong as a Bull – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Fighting Bull i wypadnie z niego unikat Meginord’s Girdle.

The Lost Undying – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Skulking Dweller i wypadnie z niego unikat Winds of Change.

A Whispered Prayer -Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Frost Priest i wypadnie z niego unikat The Whispering Ice.

The Last Watch – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Ancient Archer i wypadnie z niego unikat Drillneck.

A Prodigious Hand – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Sutured Aberration i wypadnie z niego unikat Maligaro’s Virtuosity.

The Watcher’s Watcher – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Wandering Eye i wypadnie z niego unikat Eye of Chayula.

Blood of the Betrayed – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Kaom’s Chosen i wypadnie z niego unikat Hezmana’s Bloodlust.

Heart of the Fire – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Undying Incinerator i wypadnie z niego unikat Sire of Shards.

Notched Flesh – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Pocked Miner i wypadnie z niego unikat Infractem.

Custodians of Silence – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Assault Ribbon i wypadnie z niego unikat Tear of Purity.

Flesh of the Beast – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Bonewarped Warrior i wypadnie z niego unikat Belly of the Beast.

Fire, Wood and Stone – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Cinder Elemental i wypadnie z niego unikat Marohi Erqi.

Abnormal Effulgence – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Chaos Sentinel i wypadnie z niego unikat Singularity.

Wind and Thunder – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Galvanic Ribbon i wypadnie z niego unikat Windripper.

Lost in the Pages – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Undying Archivist i wypadnie z niego unikat Astramentis.

Weeping Death – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Dripping Dead i wypadnie z niego unikat Rainbowstride.

The Flayed Man – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Gut Flayer i wypadnie z niego unikat Bino’s Kitchen Knife.

The Hollow Pledge – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Tunneler i wypadnie z niego unikat Pledge of Hands.

A Call into the Void – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Talon Archer i wypadnie z niego unikat Voltaxic Rift.

Blood in the Eyes – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Mad Gladiator i wypadnie z niego unikat The Bringer of Rain.

The Nest – Zabijesz rzadkiego potwora o nazwie Noxious Tarantula i wypadnie z niego unikat Rat’s Nest.

Fated Uniques

Fated uniques to unikaty wzbogacone o nową właściwość za pomocą przepowiedni. Posiadają wygląd 2D i 3D unikatu sprzed ulepszenia. Przepowiednie  dotyczące fated uniques polegają na zabiciu konkretnego potwora lub grupy potworów, przy jednoczesnym posiadaniu na sobie ulepszanego unikatu. Nie działa na przedmiotach z właściwością corrupted oraz nagrodach za eventy.

The King’s Path

Kaom’s Sign → Kaom’s Way
Kogo pokonać: Kaom
Gdzie znaleźć: Kaom’s Stronghold

The Karui Rebellion

Karui Ward → Karui Charge
Kogo pokonać: Gemling Legionnairies
Gdzie znaleźć: Warehouse District

The King and the Brambles

Bramblejack → Wall of Brambles
Kogo pokonać: Daresso
Gdzie znaleźć: The Grand Arena

The Flow of Energy

Shavronne’s Pace → Shavronne’s gambit
Kogo pokonać: Shavronne
Gdzie znaleźć: The Harvest

The Bowstring’s Music

Death’s Harp → Death’s Opus
Kogo pokonać: Nightwane
Gdzie znaleźć: Dried Lake

From the Void

Blackheart → Voidheart
Kogo pokonać: Bameth
Gdzie znaleźć: Szansę na pojawienie się Bametha (i innych bossów z ligi Beyond) gwarantują mapy z właściwością Otherworldly oraz potwory z właściwością bloodline Voidspawn of Abaxoth.

Heavy Blows

Craghead → Cragfall
Kogo pokonać: Gneiss
Gdzie: The Old Fields

Fire and Brimstone

Blackgleam → The Signal Fire
Kogo pokonać: Hatebeat
Gdzie: The Crematorium

A Forest of False Idols

Araku Tiki → Ngamahu Tiki
Kogo pokonać: Torchoak Grove
Gdzie znaleźć: Kaom’s Dream

Fire and Ice

Hrimsorrow → Hrimburn
Kogo pokonać: Hailrake
Gdzie znaleźć: The Tidal Island

Pleasure and Pain

Crown of Thorns → Martyr’s Crown
Kogo pokonać: Shavronne
Gdzie znaleźć: The Harvest

The Bloody Flowers Redux

Ezomyte Peak → Ezomyte Hold
Kogo pokonać: Gemling Legionnaires
Gdzie znaleźć: Warehouse District

Dying Cry

Deidbell → Deidbellow
Kogo pokonać: General Gravicius
Gdzie znaleźć: The Ebony Barracks

Mouth of Horrors

Chalice of Horrors → Thirst of Horrors
Kogo pokonać: Doedre
Gdzie znaleźć: The Harvest

Nature’s Resilience

Springleaf → The Oak
Kogo pokonać: Calaf, Headstaver
Gdzie znaleźć: The Crossroads

The Snuffed Flame

Kaltenhalt → Kaltensoul
Kogo pokonać: Chatters
Gdzie znaleźć: The Lower Prison

The Apex Predator

The Screaming Eagle → The Gryphon
Kogo pokonać: The Hundred Foot Shadow
Gdzie znaleźć: The Aqueduct

Severed Limbs

Limbsplit → The Cauteriser
Kogo pokonać: Hammerstorm
Gdzie znaleźć: The Mines Level 2

Ancient Doom

Doomfletch → Doomfletch’s Prism
Kogo pokonać: Vaal Oversoul
Gdzie znaleźć: Ancient Pyramid

The Silverwood

Silverbranch → Silverbough
Kogo pokonać: Kall Foxfly
Gdzie znaleźć: The Riverways

The Servant’s Heart

Storm Cloud → The Tempest
Kogo pokonać: Fidelitas
Gdzie znaleźć: The Chamber of Sins Level 2

Winter’s Mournful Melodies

Hrimnor’s Hymn → Hrimnor’s Dirge
Kogo pokonać: Soulmourn
Gdzie znaleźć: The Fellshrine Ruins

Power Magnified

Reverberation Rod → Amplificcation Rod
Kogo pokonać: Piety
Gdzie znaleźć: The Lunaris Temple Level 2

The Beginning and the End

Realmshaper → Realm Ender
Kogo pokonać: Archbishop Geofri
Gdzie znaleźć: The Crypt Level 2

The Misunderstood Queen

Queen’s Decree → Queen’s Escape
Kogo pokonać: Bone Queen
Gdzie znaleźć: The Belly of the Beast Level 1

Dotyczące sfer

A Valuable Combination – Otrzymasz dodatkową sferę Chaos Orb przy sprzedaniu handlarzowi przedmiotów, za które można otrzymać Chaos Orb.

Uwaga: Sprzedanie handlarzowi przedmiotów dających 2 Chaos Orb wciąż doda tylko jedną sferę, a nie podwoi ich ilość.

Overflowing Riches – Z losowego zabitego potwora wypadnie dziesięć losowych sfer.

Erased from Memory – Zgładzisz unikatowego potwora i wypadnie z niego Orb of Scouring.

The Alchemist – Zabijesz potwora Undying Alchemist i wypadnie z niego Orb of Alchemy.

A Regal Death – Zabijesz potężnego króla lub królową i wypadnie z niego Regal Orb.

Wskazówka: Chodzi o unikatowego potwora ze słowem “king” lub “queen” w nazwie.

The Corrupt – Zabijesz potężnego potwora w Vaal side area i wypadnie z niego vaal Orb

The God of Misfortune – Zniszczysz fałszywych bożków Kuduku i Kadaka.

Wskazówka: Znajdują się oni w The Ledge. Po zniszczeniu wypadną Orb of Fusing.

Ciekawostka: Nazwa tej przepowiedni (dosłownie: Bożek Niepowodzenia) to żart od GGG nawiązujący do powszechnego w grupie PoE w serwisie Reddit  wierzenia/żartu, że totem Kuduku (jedyny prawdziwy Bóg i zbawca!) przynosi szczęście w linkowaniu czy też innym modyfikowaniu przedmiotów.

Reforged Bonds – zakończysz istnienie potworów z właściwością Bloodline. Z ostatniego potwora wypadnie 5 sfer Orb of Fusing.

„Goście” na obszarach

Living Fires – Odnajdziesz potężnego ognistego golema w obozowisku bossa Fire Fury na obszarze The Coast .

Fallow at Last – Stawisz czoła rolnikom którzy ożyli wśród ruin domu na obszarze Crossroads.

Wskazówka: Trzeba wejść do ruin domu znajdującego się na zachód od punktu nawigacyjnego

Path of Betrayal – napotkasz Karui Spirits koło Weathered Carvings i wyślesz ich z powrotem do Hinekory.

Wskazówka: Weathered Carvings to kamienie opisujące historię Karui. Znajdują się w następujących miejscach: The Coast, Tidal Island, Mud Flats, The Ledge, The Climb, The Ship Graveyard.

The Forgotten Soldiers – napotkasz ożywione bronie poległej armii wokół Lioneye’s Standard na obszarze The Climb.

Pools of Wealth – napotkasz i pokonasz złote żywiołaki głęboko w Cavern of Anger.

Undead Uprising – udasz się do Old Fields, gdzie napotkasz i pokonasz armię nieumarłych.

Uwaga: Wszystkie potwory na zmienionym przez przepowiednię obszarze to szkielety, znajduje się tam także boss – Ember.

The Child of Lunaris – Na obszarze Crossroads, napotkasz unikalnego potwora Child of Lunaris w ruinach świątyni i zgładzisz go.

The Forgotten Garrison – Na obszarze Broken Bridge, napotkasz i pokonasz armię nieumarłych w ruinach twierdzy.

The Stockkeeper – napotkasz unikalnego potwora Stockkeeper na obszarze Warehouse District i zabijesz go.

Unnatural Energy – napotkasz unikalnego potwora Lightning Elemental niedaleko mostu na obszarze Battlefront i pokonasz go.

Wskazówka: Pojawi się on przy półprzezroczystej niebieskiej kopule na końcu mostu, na którym znajduje się też skrzynka z przedmiotem z zadania.

Holding the Bridge – napotkasz i zgładzisz dwóch dowódców Blackguard w pobliżu mostu na obszarze Ebony Barracks.

Wskazówka: Chodzi o most na południu, poniżej wyjścia z Warehouse Sewers (tam, gdzie nikt nigdy nie chodzi :P).

In the Grasp of Corruption – napotkasz potężnego nieumarłego Blackguard na obszarze Imperial Gardens.

Wskazówka: Można go najczęściej spotkać na lewo od wejścia do Sceptre of God.

Defiled in the Sceptre – na obszarze Upper Sceptre of God napotkasz grupę silnych potworów typu Miscreation i zgładzisz je wszystkie.

Wskazówka: Znajdują się przy wielkim urządzeniu transportującym stworzenia na górę wieży.

Vaal Invasion – znajdziesz najeźdźców Vaal na obszarze The Lunaris Temple i zniszczysz ich przywódcę.

Uwagi: Wszystkie potwory na obszarze zostały zmienione, by pasować do tematyki Vaal. Boss to wersja bossa Vaal Oversoul, o nazwie Echo of the Vaal.

The Undead Brutes – odnajdziesz i pokonasz grupę siedmiu potężnych nieumarłych.

Soil, Worms and Blood – odnajdziesz miejsce, w którym przebywają liczne grupy Nieumarłych.

The Hungering Swarm – odnajdziesz miejsce, w którym przebywają liczne grupy Insektów.

The Cursed Choir – odnajdziesz miejsce, w którym przebywają liczne grupy potworów Sea Witches.

The Trembling Earth – odnajdziesz miejsce, w którym przebywają potwory Devourers.

Wskazówka: Mimo że przepowiednia dodaje trochę rzadkich Devourerów do obszaru, nie każdy je lubi. Aby nie tracić monet na zapieczętowanie, przed otwarciem mapy można po prostu udać się do innych obszarów, żeby przepowiednia się aktywowała i zniknęła z Panelu Przepowiedni.

Plague of Rats – odkryjesz wiele pomieszczeń wypełnionych szczurami.

Wskazówka: Szczury wydają się mieć zwiększoną szansę na wypadnięcie z nich większej ilości przedmiotów, dlatego warto próbować otwierać mapy, gdzie mają szansę wypaść pożądane Karty Wróżbiarskie.

Plague of Frogs – odkryjesz obszar na wolnym powietrzu nawiedzony przez żaby.

Wskazówka: Żaby wydają się mieć zwiększoną szansę na wypadnięcie z nich większej ilości przedmiotów, dlatego warto próbować otwierać mapy, gdzie mają szansę wypaść pożądane Karty Wróżbiarskie.

The Four Feral Exiles – wkroczysz na mapę, gdzie znajduje się czterech dodatkowych Rogue Exiles.

Wskazówka: Istnieje właściwość sekstantu (Cartographer’s Sextant) sprawiająca, że z Rogue Exiles wypadają dodatkowe Jewels. Warto po otrzymaniu tej przepowiedni otwierać mapy z taką właściwością dla zwiększenia ilości otrzymanych Jewels.

Mysterious Invaders – odnajdziesz i zgładzisz potwory z Beyond, które próbują wtargnąć do Wraeclastu poprzez mechanizm do otwierania map.

The Invader – napotkasz potężnego potwora-najeźdźcę z ligi Invasion i pokonasz go.

The Brothers of Necromancy – spotkasz czterech Necromancers z ich nieumarłymi sługami i zgładzisz ich.

Inne

Deadly Twins – odwiedzisz mapę i zgładzisz jej podwojonych Bossów.

Uwaga: Nie kumuluje się z właściwością mapy Twinned, tj. nie można stworzyć poczwórnych bossów.

The Twins – odwiedzisz obszar, gdzie wszystkie rzadkie potwory są zduplikowane.

Wskazówka: Dodanie do mapy z właściwością Antagonist’s (dodaje właściwość Nemesis do rzadkich potworów) może być dobrym pomysłem ze względu na potencjalnego podwojonego potwora Inner Treasure.

Possessed Foe – napotkasz jednego lub więcej potężnego potwora nawiedzonego przez Tormented Spirit.

Wskazówka: W przepowiedni chodzi o unikalne potwory. Warto pilnować, jakie mapy się otwiera – z takiego potwora wypadnie więcej rzadszych przedmiotów, ale czasem boss może być zbyt potężny, by go pokonać. Przepowiednia oddziałuje także na Rogue Exiles, więc czasem warto dodać kilku za pomocą mechanizmu Zany. Przepowiednię tę można też teoretycznie połączyć z przepowiedniami Ending the Torment i Forceful Exorcism, by uzyskać podwójnie nawiedzone potwory.

Forceful Exorcism – zabijesz wroga nawiedzonego przez Tormented Spirit, uwalniając go.

Wskazówka: Przepowiednię tę można teoretycznie połączyć z przepowiednią Possessed Foe – jeśli na obszarze znajduje się obok siebie 2 lub więcej potworów, przy wykonaniu odpowiednich manewrów po zabiciu jednego z nich, duch nawiedzi drugiego (chyba, że będzie to taki sam duch, jak przy drugim potworze). Jest to czasem użyteczne do wykonania Wyzwań wymagających zabicie potwora z podwójnym Tormented Spirit.

Ending the Torment – zabijesz potężnego wroga, z którego wyzwoli się Tormented Spirit.

Wskazówka: Przepowiednię tę można teoretycznie połączyć z przepowiednią Possessed Foe – jeśli na obszarze znajduje się obok siebie 2 lub więcej potworów, przy wykonaniu odpowiednich manewrów po zabiciu jednego z nich, duch nawiedzi drugiego (chyba, że będzie to taki sam duch, jak przy drugim potworze). Jest to czasem użyteczne do wykonania Wyzwań wymagających zabicie potwora z podwójnym Tormented Spirit.

Monstrous Treasure – wyprawisz się do mapy, gdzie czają się potwory, otworzysz wszystkie 36 skrzyń, których pilnują i zgładzisz je wszystkie.

Wskazówki: Jedna z cenniejszych przepowiedni – nawet jeśli otwieranie tylu skrzyń jest męczące, to można ją sprzedać. Warto próbować aktywować na mapach z dodanymi właściwościami sekstantów (np. Wszystkie przedmioty są zidentyfikowane, wszystkie Strongboxes są Corupted, czy też tę, gdzie ich z ich strażników wypada 500% więcej przedmiotów). Przepowiednia jest przydatna, jeśli potrzebuje się unikatowych Strongboxes, często spotyka się tam też rzadsze Arcanist’s (cenne sfery), Cartographer’s (mapy) lub Diviner’s (Karty Wróżbiarskie) Strongbox. Można też dodać właściwość Ambush od Zany, żeby mieć jeszcze więcej Strongboxes.

Bountiful Traps – odwiedzisz mapę, która zawiera 6 dodatkowych Strongboxes.

Wskazówki: Warto próbować aktywować na mapach z dodanymi właściwościami sekstantów (np. Wszystkie przedmioty są zidentyfikowane, wszystkie Strongboxes są Corupted, czy też tę, gdzie ich z ich strażników wypada 500% więcej przedmiotów). Przepowiednia jest przydatna, jeśli potrzebuje się unikatowych Strongboxes, często spotyka się tam też rzadsze Arcanist’s (cenne sfery), Cartographer’s (mapy) lub Diviner’s (Karty Wróżbiarskie) Strongbox. Można też dodać właściwość Ambush od Zany, żeby mieć jeszcze więcej Strongboxes.

Visions of the Drowned – znajdziesz obszar pełen topielców.

Wskazówka: Można aktywować w większości obszarów aktu pierwszego; występują w postaci zwłok, z których wypadają przedmioty.

Hidden Reinforcements – po zabiciu wroga wpadniesz w zasadzkę kilku nieprzyjaciół.

Rebirth – zabijesz normalnego wroga, który powstanie obdarzony nową siłą.

An Unseen Peril – po otwarciu Strongbox zostaniesz zaatakowany przez magiczne potwory zamiast normalnych.

Waiting in Ambush – po otwarciu Strongbox zostaniesz zaatakowany przez Rogue Exile.

The Dreamer’s Dream – odwiedzisz pewną mapę, a po zabiciu potwora, który uczynił ją sobie domem, wypadnie z niego rzadka mapa.

The Aesthete’s Spirit – znajdziesz ducha Shavronne w pobliżu Brutusa. Zabijesz Brutusa nawiedzonego przez jej ducha.

Brothers in Arms – spotkasz Brutusa i Kole’a i zabijesz ich obu.

Echoes of Witchcraft – udasz się do kamiennego kręgu w Western Forest i zgładzisz oczekującego tam potwora Echo of Doedre Darktongue.

Echoes of Mutation – odnajdziesz i zgładzisz Echo of Maligaro w Chamber of Sins.

Echoes of Lost Love – odnajdziesz i zgładzisz Echo of Daresso w Cavern of Anger.

Hidden Vaal Pathways – odnajdziesz ukryty Corrupted Area z  potężnymi potworami.

Wskazówka: Ta przepowiednia uaktywnia się zawsze na pierwszym odwiedzonym obszarze, dlatego można to wykorzystać w celu uzyskania konkretnego bossa (np. Dla wykonania Wyzwania) lub po prostu jak najszybszego pozbycia się przepowiedni.

Risen Blood – zabijesz potwora, którego krew przybierze nową formę.

Wskazówka: Powstanie potwór o nazwie Fated Coagulate, podobny do tego Risen Blood z właściwości Bloodline.

The Wealthy Exile – spotkasz i zabijesz Rogue Exile, który nosi tylko rzadkie przedmioty.

The Scout – spotkasz i zabijesz Rogue Exile, który zawoła wrogiego Warband.

Wskazówka: Członkowie Warbands mają szansę na wyrzucenie magicznego przedmiotu z charakterystyczną dla nich właściwością, dlatego warto próbować wywołać tę przepowiednie na mapie o wysokim poziomie.

Hunter’s Lesson – zabijesz potężnego wroga i na 60s posiądziesz jego moce.

Gilded Within – zabijesz potężnego wroga i wypadnie z niego rzadki przedmiot.

Kalandra’s Craft – zabijesz wroga, z którego wypadną cztery identyczne rzadkie przedmioty.

Wskazówka: 3 z 4 przedmiotów będą miały właściwość mirrored – nie można ich modyfikować. Wszystkie mają tę samą nazwę, więc można sprzedać je albo 2 razy po 2, albo od razu 3-4, używając formuły handlarza odpowiednio na Orb of Chance lub Orb of Alchemy.

The Fortune Teller’s Collection – odwiedzisz mapę, w której znajduje się skrzynia zawierająca Karty Wróżbiarskie.

Wskazówka: Warto próbować wywołać tę przepowiednię na mapie z szansą na znalezienie w odwiedzonej mapie drogiej lub ciekawej Karty Wróżbiarskiej. Przy otrzymaniu przepowiedni zawsze losowanych jest kilka tilesetów. Jeśli nie uda się za pierwszym razem, można zapieczętować przepowiednię i po ponownym użyciu spróbować ponownie z tą sama mapą (i powtarzać aż do skutku).

Lasting Impressions – przeczytasz coś, co zostało napisane dawno temu.

Wskazówka: Po kliknięciu na jakikolwiek opis dotyczący świata gry (game lore) poza miastem, wypadnie 15 Scrolls of Wisdom.

Twice Enchanted – po ukończeniu Labiryntu, zostaniesz nagrodzony możliwością dwukrotnego użycia Enchantment Device.

The Dream Trial – odwiedzisz mapę, w której znajduje się Trial of Ascendancy.

Wskazówka: O tej przepowiedni warto pamiętać na początku ligi, kiedy poszukuje się 6 Triali, by odblokować Endgame Labyrinth.

The Lost Maps – znajdziesz mapy w pobliżu centrum Chamber of Sins.

Uwaga: Będą to mapy najniższego poziomu.

Tempests

Wskazówka: Nie każdy lubi Tempests. Aby nie tracić monet na zapieczętowanie, przed otwarciem mapy można po prostu udać się do innych obszarów, żeby przepowiednia się aktywowała i zniknęła z Panelu Przepowiedni.

Fire from the Sky – odnajdziesz obszar nawiedzony przez Infernal Tempest.

Ice from Above – odnajdziesz obszar nawiedzony przez Arctic Tempest.

Lightning Falls – odnajdziesz obszar nawiedzony przez Electrocuting Tempest.

The Undead Storm – odnajdziesz obszar nawiedzony przez Morbid Tempest.

Crushing Squall – odnajdziesz obszar nawiedzony przez Crushing Tempest.

Vaal Winds – odnajdziesz obszar nawiedzony przez Corrupting Tempest.

Wskazówka: Przedmioty Corrupted mogą być bardzo wartościowe, dlatego najlepiej przy tej przepowiedni otwierać mapy wysokiego poziomu, z otwartymi obszarami, w których najłatwiej przyciągnąć potwory do Tempest lub do łatwiejszego zebrania ich w grupy, żeby zabić je szybko, będąc pod wpływem Corrupting Tempest. Może się jednak zdarzyć coś odwrotnego – może to zmienić cenny unikat w bezwartościowy rzadki przedmiot.

Prophecy Chains

Prophecy chains to zestawy kilku przepowiedni, które trzeba ukończyć, aby dostac następną. Ostatnia w serii na ogół nagradza specjalnym przedmiotem, niemożliwym do nabycia w inny sposób.

The Unbreathing Queen:

I – Napotkasz widma na obszarze Fellshrine Ruins i zgładzisz je wszystkie.
II – Napotkasz ducha bohatera w Labiryncie i pokonasz go.
III – Napotkasz ducha bohatera na obszarze Ledge i pokonasz go.
IV – Napotkasz ducha bohatera na obszarze The Weaver’s Chamber i pokonasz go.
V – Pokonasz bossa Volkuur, the Unbreathing Queen na mapie Cemetery.

Nagroda: Volkuur’s Key (wypada z ostatniego bossa, jeden z 4 fragmentów potrzebnych do otwarcia portali do The Pale Court)

Wskazówki:
I – potwory dotyczące przepowiedni sa fioletowe;
II – znajduje się on w pierwszej części Labiryntu, zazwyczaj na trawiastej części;
III – żeby nie biec dwa razy w różnych kierunkach, zamiast z punktu nawigacyjnego w Ledge można zacząć od punktu nawigacyjnego w The Climb i iść w dół do Ledge.

Unbearable Whispers:

I – Znajdziesz księgę w obszarze Library.
II – Znajdziesz księgę po zabiciu potwora w The Sceptre of God.
III – Zabijesz Shavronne i wypadnie z niej księga.
IV – Zabijesz konkretnego potężnego potwora i wypadnie z niego księga.
V – Znajdziesz niebezpieczną księgę w ostatniej komnacie Labiryntu.

Nagroda: Inya’s Key (wypada z ostatniego bossa, jeden z 4 fragmentów potrzebnych do otwarcia portali do The Pale Court)

Wskazówki:
V – Można uaktywnić zarówno w wersji Merciless Labiryntu, jak i Endgame. Ostatnie pomieszczenie będzie ciemne, a graczowi przyjdzie się zmierzyć z bossem o imieniu Inya.

The Plaguemaw:

I – Spotkasz potężnego golema w jednym z obszarów Vaal Area i pokonasz go.
II – Spotkasz w The Crypt pogrążone w cieniu potwory i zgładzisz je.
III – Napadną na ciebie zwolennicy Plaguemaw po tym, jak zabijesz konkretnego potężnego potwora.
IV – Na obszarze The Hedge Maze napadną na ciebie zwolennicy Plaguemaw.
V – Wejdziesz do kryjówki potwora Plaguemaw w Crystal Veins.

Nagroda: Eber’s Key (wypada z ostatniego bossa, jeden z 4 fragmentów potrzebnych do otwarcia portali do The Pale Court)

Wskazówki:
I – Jesli chce się to zrobić od razu, można po prostu uzyć jednego z Sacrifice Fragments w machinie Zany.
IV – Trzeba odszukać unikatowy Strongbox, po otwarciu którego wypadnie kilka sfer i zaatakuja nas zwolennicy Plaguemaw.
V – Na mapie będzie zaznaczone przejście.

The Feral Lord:

I – Napotkasz w obszarze The Southern Forest skażone zwierzęta i zabijesz je.
II – Napotkasz potężną bestię o imieniu Kartarus w The Northern Forest i zabijesz ją.
III – Napotkasz skażone zwierzęta w Dried Lake i zabijesz je wszystkie.
IV – W The City of Sarn napotkasz i zgładzisz potężnego sępa o imieniu Meritarus.
V – Na mapie Mud Geyser napotkasz i zgładzisz potężnego Rhoa.

Nagroda: Yriel’s Key (wypada z ostatniego bossa, jeden z 4 fragmentów potrzebnych do otwarcia portali do The Pale Court)

Wskazówki:
V – Po zabiciu wielkiego Rhoa pojawi się boss Yriel, którego trzeba pokonać. 

The Ambitious Bandit:

I – Napotkasz i zabijesz rozbójników w miejscu, gdzie się zwykle nie pojawiają.
II – Napotkasz i zabijesz rozbójników na obszarze Marketplace.
III – Napotkasz i zabijesz rozbójników na obszarze Library.

Nagroda: unikatowy amulet The Ascetic

Wskazówki:
I – Przepowiednia aktywuje sie na obszarze 2 Aktu, gdzie naturalnie nie wystąpują potwory o nazwie bandit, m.in.: The Den, The Crypt, The Dread Thicket, The Northern Forest, The Weaver’s Chambers, Fellshrine Ruins, The CHamber of Sins, The Ancient Pyramid.

Deadly Rivalry:

I – Napotkasz Rogue Exile z właściwością Nemesis.
II – Napotkasz Rogue Exile, teraz także z właściwością Onslaught.
III – Napotkasz Rogue Exile, teraz także opętanego przez Tormented Spirit.
IV – Napotkasz Rogue Exile, teraz także z jedną z właściwości pochodzących od Shrine.
V – Napotkasz Rogue Exile wspieranego przez innych, obdarzonych właściwością Bloodline.

Nagroda: uniaktowa zbroja Kintsugi (wypadnie z Rogue Exile)

Wskazówka: Wzmocniony Rogue Exile może byc trudny do pokonania, dlatego jeśli mamy słabą postać, należy starać się owierać mapy o niższym poziomie, gdy mamy tę przepowiednię. Jeśli zaś mamy ochotę na wyzwanie, to mapy o wyższym poziomie zagwarantują nam lepsze nagrody (przedmioty z wyższym itemlevelem).

The Warmongers:

I – Napotkasz i zabijesz kilku Warbands.
II – Napotkasz i zabijesz kilku Warbands oraz ich wsparcie.
III – Napotkasz i zabijesz kilku Warbands z ich elitarnymi zbrojnymi.
IV – Napotkasz i zabijesz kilku Warbands oraz ich przywódcę.

Nagroda: Z ostatniego Warband wypadnie ekskluzywny dla jego typu (ogień, zimno, błyskawice, chaos) unikat.

Wskazówka: Warband może byc trudny do pokonania, dlatego jeśli mamy słabą postać, należy starać się owierać mapy o niższym poziomie, gdy mamy tę przepowiednię. Jeśli zaś mamy ochotę na wyzwanie, to mapy o wyższym poziomie zagwarantują nam lepsze nagrody (przedmioty z wyższym itemlevelem).

Beyond Sight:

I – Zabijesz członków kultu i wrogów, których przywołają.
II – Zabijesz członków kultu i potężnych wrogów, których przywołają.
III – Zabijesz członków kultu i potężnych wrogów, których przywołają.
IV – Zabijesz Herald of Bameth i wszechpotężnego wroga, którego przywoła.

Nagroda: Z ostatniego potwora z wymiaru Beyond wypadnie ekskluzywny dla Beyond unikat.

Wskazówka: Bameth może byc trudny do pokonania, dlatego jeśli mamy słabą postać, należy starać się owierać mapy o niższym poziomie, gdy mamy tę przepowiednię. Jeśli zaś mamy ochotę na wyzwanie, to mapy o wyższym poziomie zagwarantują nam lepsze nagrody (przedmioty z wyższym itemlevelem).

Thaumaturgical History:

I – Przeczytasz Shavronne’s Journal w Warden’s Quarters.
II – Przeczytasz Doedre’s Proclamation w The Western Forest.
III – Zbadasz Ancient Reverie Device w Chamber of Sins.
IV – Przeczytasz Malachai’s Dedication w The Harvest.

Nagroda: unikatowy pas Ascent From Flesh

Wskazówka: Przy kliknięciu na każdy z wymaganych do przeczytania tekstów napadną na nas potwory.

Ancient Rivalries:

I – Zabijesz Brutusa, mając na siebie któryś z przedmiotów Shavronne.
II – Zabijesz Volla, mając na sobie któryś z przedmiotów Doedre.
III – Zabijesz Kaoma, mając na sobie któryś z przedmiotów Lioneye.
IV – Zabijesz Malachai, mając na sobie któryś z przedmiotów Victario.

Nagroda: unikat Hinekora’s Sight

Anarchy’s End:

I – Odnajdziesz na mapie i zabijesz Rogue Exile, z którego wypadnie Karta Wróżbiarska Anarchy’s Price.
II – Odnajdziesz na mapie i zabijesz 2 Rogue Exile, z których wypadną Karty Wróżbiarskie Anarchy’s Price.
III – Odnajdziesz na mapie i zabijesz 4 Rogue Exile, z których wypadną Karty Wróżbiarskie Anarchy’s Price.
IV – Odnajdziesz na mapie i zabijesz 6 Rogue Exile, z których wypadną Karty Wróżbiarskie Anarchy’s Price.

Day of Sacrifice:

I – Zabijesz rzadkiego potwora Vaal Fallen i wypadnie z niego fragment Sacrifice at Dawn.
II – Otworzysz rzadki Strongbox z właściwością corrupted i wypadnie z niego fragment Sacrifice at Noon.
III – Wejdziesz do rzadkiej Vaal side area i znajdziesz tam dodatkowy fragment Sacrifice at Dusk.
IV – Napotkasz wrogiego najeźdźcę w rzadkiej mapie z właściwością corrupted i wypadnie z niego fragment Sacrifice at Midnight.

Wycofane z gry

The Emperor’s Trove – zabijesz Izaro i wypadnie z niego dodatkowy Treasure Key.

Ostatnia aktualizacja na stronie: v2.5.0




Losowy Skill

Arctic Breath

Wystrzeliwuje pocisk w postaci zamrożonej czaszki, która pozostawia za sobą na ziemi lodowy ślad. Czaszka wybucha przy zderzeniu, zamrażając ziemię i zadając obrażenia na obszarze działania.

Split Arrow

Wystrzeliwuje kilka strzał, które trafiają w różne cele.

Vigilant Strike

Wyprowadza potężne uderzenie, otrzymując przy tym bonus Fortify, który zmniejsza otrzymywane obrażenia. Zużycie ładunku wytrzymałości (Endurance Charge) pozwala na natychmiastowe ponowne użycie. Wymaga broni do walki wręcz.


Stare Gry Frozen Games