Path of Exile

Mistrzowie

farsaken-masters

Niektórzy powiadają, że męty społeczne Oriathu zostały wygnane przed Dominusa na wybrzeża Wraeclastu. Nie, wygnano każdego, kto mógł sprawić mu kłopot, kto mógł wywołać niepokoje w jego postępowej teokracji.

Siedmioro mężczyzn i kobiet, mistrzów w swoich dziedzinach, wystąpiło przeciwko tyranii Dominusa. Jedni ze słowami – inni ze stalą. Siedmioro mistrzów porzuconych, zesłanych, by umrzeć na dotkniętych zepsuciem ziemiach. Siedmioro mistrzów, którzy żyli, zgłębiali wiedzę, a teraz rosną w potęgę we Wraeclaście. Siedmioro Porzuconych Mistrzów mogących cię przeszkolić… jeśli zdecydujesz się im pomóc.


Porzuceni Mistrzowie, to Postacie Niezależne, które czasem spotykamy na naszej drodze w czasie gry. Pojawiają się losowo w różnych miejscach na każdym poziomie trudności, włączając w to mapy. Napotkany Mistrz za każdym razem ma dla nas misję, za wykonanie której otrzymujemy Punkty Reputacji dla nas oraz doświadczenia dla niego. Punkty doświadczenia wpływają poziom Mistrza, a im wyższy poziom lokacji, tym więcej doświadczenia zdobywamy. Z kolei za Punkty Reputacji możemy kupić dekoracje do naszej kryjówki.

Na tę chwilę istnieje 8 Mistrzów – siedmiu z nich to odpowiedniki klas postaci z charakterystycznymi atrybutami, a ósmy to Leo, Mistrz Areny, zajmujący się pojedynkami graczy, który czeka na nas w Obozie 3 Aktu, mieście Sarn.

POZIOM MISTRZÓW

Każdy z Mistrzów może mieć maksymalnie 8 poziomów. Każdy poziom poszerza ofertę przedmiotów i dekoracji sprzedawanych przez danego Mistrza.

Catarina Elreon Haku Leo Redmane
Tora Vagan Vorici Zana

Poziom 1 – Po pierwszym spotkaniu widzimy Mistrza w obozie. Sprzedaje Niezidentyfikowane Magiczne przedmioty.
Poziom 2 – Można zaprosić Mistrza do Kryjówki. Mistrz sprzedaje także niezidentyfikowany rzadki przedmiot
Poziom 3 – Możliwe jest stworzenie Kryjówki. Do oferty Mistrza dochodzą 3 klejnoty umiejętności, często Dobrej Jakości.
Poziom 4 – Sprzedawany jest przedmiot ze specjalnym prefiksem Mistrza. Jest to jedyny sposób, żeby nabyć taki przedmiot.
Poziom 5 – Kryjówka powiększona o dodatkowy segment. Można zaprosić jeszcze jednego, trzeciego Mistrza. Sprzedawany jest zidentyfikowany rzadki przedmiot.
Poziom 6 – Mistrz ma na sprzedaż walutę tańszą o 20% niż u innych handlarzy.
Poziom 7 – Kryjówka powiększona o dodatkowy segment. Można zaprosić jeszcze jednego, czwartego Mistrza. Do oferty dodany jest niemagiczny przedmiot o poziomie wewnętrznym (itemlevel) 71.  Za pomocą warsztatu rzemieślniczego można teraz usunąć modyfikator dodany wcześniej ze jego pomocą lub ulepszyć przedmiot z pomocą modyfikatora niestandardowego.
Poziom 8 – U Mistrza czasami można kupić niezidentyfikowany przedmiot unikatowy. Warsztat oferuje specjalny meta modyfikator służący do craftowania.

KRYJÓWKA

Po spotkaniu Mistrza po raz pierwszy i zakończenia jego misji sukcesem, będziemy mogli spotkać go w jednym z obozowisk. Gdy uda nam się osiągnąć poziom 3 Mistrza, co nie jest szczególnie trudne, odblokuje nam się opcja stworzenia kryjówki. Każdy z nich oferuje inną bazę – do wyboru mamy m.in. kryjówkę usytuowaną przy brzegu morza, ogrody i mroczną bibliotekę.

Do kryjówki możemy zaprosić Mistrzów (ich ilość jest zależna od poziomu Mistrza, który udostępnił nam kryjówkę), a także umieścić ich warsztaty pracy pozwalające na dodawanie specjalnych modyfikatorów do przedmiotów. Każdego dnia będziemy mogli wykonać codzienną misję (Daily Mission) u każdego, kogo mamy w kryjówce.

Oprócz tego,  kryjówka służy graczom do otwierania map (poprzez użycie maszyny Zany, Mistrzyni Kartografii), handlu (na wstęp do Kryjówki można zezwolić innym graczom) czy modyfikowania przedmiotów w warsztatach Mistrzów. Możemy też udekorować kryjówkę według naszego upodobania. Zdobyte Punkty Reputacji możemy wydać na dekoracje sprzedawane przez Mistrzów. Ich ilość zwiększa się wraz z ich poziomem.




Losowy Skill

Cold Snap

Lodowe kryształy wynurzają się spod ziemi w określonym punkcie. Potwory na tym obszarze otrzymują obrażenia oraz zostają zamrożone. Czas ponownego użycia może być ominięty przez użycie Power Charge.

Hatred

Rzuca aurę, która zwiększa twoje obrażenia od zimna oraz twoich sojuszników.

Shield Charge

Gracz atakuje pojedynczego przeciwnika tarczą. Wróg będący celem otrzymuje obrażenia, zostaje odrzucony oraz oszołomiony, natomiast wrogowie znajdujący się na drodze szarży zostają odepchnięci na boki. Ten atak nie chybia. Wraz z wzrostem poziomu umiejętności wzrastają obrażenia. Gemy wyższej jakości zadają większe obrażenia. Wymaga tarczy.


Stare Gry Frozen Games